s

İşte 5 soruda ‘Coldplay’li son skandal!

İnternetini yeni bağlatan ve olayı duymayan 4 kişi için özet geçeyim. Teknoloji şirketi Astronomer’un CEO’su Andy Byron ve aynı firmanın İK Müdürü Kristin Cabot, Coldplay konserinde samimi şekilde kameralara yakalandı. Yakalanma fiilini kullanma nedenim, ilgili kişilerin başkalarıyla ilişki içinde olmasıydı.

Neden herkes konuşuyor?

Skandal, insanların çok da güzel anılar taşımadığı birçok öğeyi barındırıyor: CEO’lar, İK’lar, milyarderler ve tabii ki Coldplay. Ama bu öğelerden en önemlisi ‘aldatanlar’. Aldatılmak insanlar için öyle büyük bir travma ki “seri aldatıcılar” dahi potansiyel bir kurban olma korkusuyla aldatmaya karşı duruyor. O yüzden en canilerle bile empati yapıldığı woke bir dünyada tek Twitter kullanıcısının dahi ‘Ama bir dakika, acaba bu insanların üstüne fazla mı gidiyoruz?’ dediğini görmedik. Dünyayı sevginin değil nefretin birleştireceğini içten içe biliyorduk ama herkesin aynı kişilerden nefret etmesine hazırlıksız yakalandık.

Astronomer ne iş yapıyor?

Çağrışımın aksine Astronomer bir uzay şirketi değil. Firma, kuruluşların karmaşık veri iş akışlarını yönetmelerine ve düzene koymalarına yardımcı oluyor. Bunu yaparken de müşterilerinin yapay zekâyı veri süreçlerine daha fazla entegre etmesini sağlıyor. Hızla büyüyen ve 80 binden fazla müşteriye ulaşan Astronomer, Mayıs’ta aldığı son tur yatırımla 740 milyon dolarlık piyasa değerine ulaşmıştı. Özetle çok potansiyel vadeden bir şirketten bahsediyoruz. Ancak şirket, bir Coldplay konserinin ardından oluşan dedikodu veri akışını düzene koymak için YZ’den fazlasına ihtiyaç duyabilir.

Şirketin hamlesi ne oldu?

CEO ve İK şefi açığa alındı. Şirketin ürün yöneticisi Pete DeJoy geçici olarak CEO’luk görevini üstlendi. Byron ve Cabot ise ben bu satırları yazdığımda sessizliklerini koruyordu. Konuşarak bu şahane ortamı bozmak istemediklerini düşünüyorum.

Bu olay şirkete yarar mı?

“Reklamın iyisi kötüsü olmaz” meşhur sözünü birkaç milyar kez duymuşsunuzdur. Bu, medya kanallarının limitli olduğu bir dünyada geçerliliği olan bir önerme olsa da bugünün dijitalleşen pazarlama evreni içinde köhne ve hatta tehlikeli bir bakış açısı olarak kabul ediliyor. Evet, onları artık tanımayan yok ancak bu şöhretin olumsuzluğu markaya olan güveni, mevcut müşteri ve çalışanların bakış açısını negatif etkileme potansiyeline sahip. Özellikle de yetenekli personel kapmak için çılgın bir savaş verilen teknoloji dünyasında “rock yıldızı çalışanlar” sadece paraya bakmıyor; çalışma ortamını, ortaya konulan değerleri de hesaba katıyor. Şu anda Astronomer’da çalışmanın tek çekici yanı WhatsApp gruplarındaki dedikoduları okuyabilmek olabilir. Ve emin olun bunun için maaşından feragat edecek Patrick’ler tanıyorum.

Ancak Astronomer’ın bu marka farkındalığını olumluya dönüştürmek için bir fırsatı da var. Olayı soruşturmak ve keskin adımlar atmak. Şirket kültüründeki zaafı kabullenip bir reform kurguladığını göstermek. Bu adımların iletişimini şeffaf bir şekilde yapmak.

Bizim için anlamı ne?

Her davranışımızın kamera ile çekildiğini tekrar hatırladık. Özel hayatımızın sıradanlığı, hiç tanımadığımız birinin cep telefonuna sığan bir videoya karşı sadece bir pamuk ipliği kadar güçlü. Bir yaşamın sıkıcı olmasının muhteşemliği ile milyonlarca kişinin bizden tiksinmesi arasındaki mesafe hiç olmadığı kadar kısa. Ve bu nefreti hak etmek için Andy Byron kadar affedilmez bir şekilde yakalanmamıza gerek yok.

Haber Yorumları

Henüz Yorum Yapılmamış.

Sende Yorum yap

Son dakika haberler

En güncel ve en doğru, tarafsız haberin merkezi.