s

Gece şantiyede yatan bakan

Altı yıl önce ilk şantiyede tanıştım o Bakan ile. O zamanlar bakan değildi. Karayolları Genel Müdürü idi. Dönemin Ulaştırma Bakanı’nı şantiyede beklerken uzun uzun sohbet etmiştik.

Hatta şantiye yemeklerini bana sevdiren kişidir o. “Abdullah Bey yemeği burada yiyin. Çok memnun kalırsınız” demişti.

Ve dediği de olmuştu.

Sınavla girdiği Karayolları Genel Müdürlüğü’nde 33 yıl çalışmış. Bunun beş yılı Genel Müdür olarak. Sonrasında da bakanlık.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’ndan bahsediyorum.

Yıllarca şantiyelerde çalışmış, kokusunu almış bir bakan o. Sahayı seviyor, mühendislerle ve işçilerle hep iç içe olmuş. Yollar, şantiyeler onun ikinci evi olmuş.

Şimdi de gittiği temel atma, denetleme ve inceleme gezilerinde programının uygunluğuna göre otel yerine şantiyelerde kalıyor zaman zaman. Yemeklerini orada yiyor. Çalışanlarla uzun uzun sohbet ediyor.

Zengezur Koridoru’nda tarihi adım olacak demir yolu hattının temel atma töreni için cuma günü Bakan Uraloğlu ile Iğdır’daydık.

Bir gün önce geldik Iğdır’a. Akşam saatlerinde geldiğimiz Iğdır’da Bakan Uraloğlu direkt şantiyeye gitti.

İncelemelerde bulundu, çalışanlarla görüştü. Ve tabii ki akşam yemeği de şantiyede yenildi tüm heyet olarak.

Kuru fasulye gerçekten çok güzeldi ve herkes beğendi. O yemeği yediğim zaman altı yıl öncesi aklıma geldi.

Bakan Uraloğlu’nun heyecanı aynıydı.

O gece de şantiyede gece konaklaması planlanmıştı. Basın ile sohbet için Iğdırspor’ın tesislerine gidince Başkan Cantürk Alagöz futbolcuların olmadığını söyledi ve Bakan’ı bırakmadı. “Sabah erkenden şantiyeye geçelim” diyerek gece orada kalındı.

35-45 GÜNDEN 14 GÜNE DÜŞECEK

Bakan Uraloğlu ile sohbetimizde demiryolu hattının ve Orta Koridor’un bölgeye ve Türkiye’ye kazandıracaklarını konuştuk. Uraloğlu, “Türk dünyasına, Uzak Doğu’ya bağlanacak en kısa yol burası olacak. Kıymeti bu. Bu Orta Koridor kullanılmaya başlarsa diğer ticaret yollarından daha kısa olacak. Bu da Türkiye’yi dünya lojistiğinin merkezi yapacak. Çin’den Avrupa’ya çıkan bir yük Zengezur Koridoru’nun olduğu Orta Koridor ile ise 18 günde gidebilir. Bu 14 güne düşecek. Rusya’dan giden koridor kapalı. Süveyş Kanalı’ndan geçen Güney Koridor ile 35 gün 7 saatte yük taşınabiliyor. Deniz yolu ile Ümit Burnu’ndan geçen hattan 45 gün 22 saate yük taşınabiliyor. Hem deniz yolu hem demiryolu ile planlanan Kalkınma Yolu ile 25 günde. Yani özetle 35-45 günden 14 güne düşecek” diyor.

ERMENİSTAN İLE İLİŞKİLER

Projenin sadece Türkiye’nin değil, tüm güney Kafkasya’nın ve Avrasya’nın geleceğine damga vuracağını belirten Uraloğlu, “Bu proje, uluslararası barış ve refah için bir yol haritasıdır. Zengezur Koridoru, Türkiye, Azerbaycan ve Ermenistan arasında ekonomik iş birliğini güçlendirecek, bölgesel barışı pekiştirecek. Ermenistan’ın tek çıkış kapısı biziz. Batıya açılan kapısı biziz. Ermenistan ile Azerbaycan anlaşınca Ermenistan ile bizim birçok ilişkimiz gelişecektir, normalleşecektir. Ermenistan ile eskiden işleyen hatlarımız vardı. Hem kara yolu hem demir yolu. İşte Alican Sınır Kapısı buraya yakın (Iğdır). Mesela oranın açılmasıyla ilgili ne gerekir diye bizim teknik ekiplerimiz gerekli incelemelerde bulundu. Yarın mutabık kalmamız durumunda oranın açılması da gündem olacak. Sadece normal zamanlar için değil anormal zamanlara yönelik de alternatiflerimizin elimizde olması lazım. Hazırlıklı olmamız lazım. Bu hat, Türkiye’nin jeostratejik liderliğini perçinleyecek” diyor.

Categories: Gece şantiyede yatan bakan

Haber Yorumları

Henüz Yorum Yapılmamış.

Sende Yorum yap

Son dakika haberler

En güncel ve en doğru, tarafsız haberin merkezi.