inci gibi stratejiyle gözü daha yüksekte

SERKAN ARMAN - Sağlık turizmi için gözü yükseklerde olan AJet, Avrupa ile Türkiye arasında kurmayı hedeflediği medikal köprüyle hem cari açığı azaltmaya hem de havacılık devlerine karşı dişli bir rakip olmaya hazırlanıyor.
Sabah diş ağrısıyla uyanan bir Almanın İstanbul ya da Ankara’ya uçarak tedavisini olması, ardından keyifle yemeğini yiyip ülkesine dönmesi artık sadece bir uçuş mesafesi uzakta.
AJet, Türkiye’nin sağlıktaki gücünü geniş uçuş ağıyla birleştirip sağlık turizmine seviye atlatmaya hazırlanıyor. Türk Hava Yolları ve AJet Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bolat, Türkiye’nin sağlık turizminde dünya markası olması için havacılık ve tıbbı birleştiren yeni bir rota çizdi. Özellikle diş ve göz sağlığı radarda.
AJet Genel Müdürlüğü’nde AJet Genel Müdürü Kerem Sarp ve diğer üst düzey AJet yöneticileriyle bir basın buluşması düzenleyen Ahmet Bolat, 2024 verilerine göre Türkiye’ye sağlık turizmi için yılda 1.5 milyon yolcu geldiğini ve yaklaşık 3.5 milyar dolarlık ihracat geliri sağlandığını hatırlatarak, “Amacımız, AJet’in gücüyle bu rakamları çok daha yukarılara çekmek” dedi.
İstanbul Sabiha Gökçen ve Ankara Esenboğa merkezlerinin çevresinde, diş ve göz tedavisi alanında uluslararası akreditasyona sahip 44 hastane bulunduğunu belirten Ahmet Bolat şöyle devam etti:
“Hizmet İhracatçıları Birliği’ne (HİB) kayıtlı 500 diş kliniğimizin büyük kısmı da bu iki şehrimizde yoğunlaşmış durumda. AJet olarak hazırladığımız paket programlarla, Avrupalı bir turistin hafta sonu buraya gelip tedavisini olmasını ve memnuniyetle dönmesini sağlayarak bu alanda bir dünya markası oluşturacağız.”

Avrupa’yı solladı
Operasyonel başarıyı, sağlık turizmi hedefinin temel altyapısı olarak gördüklerini paylaşan Bolat, zamanında kalkış performansına da değinerek şunları söyledi:
“Zamanında kalkış performansımızı 2024’teki yüzde 75 seviyesinden, 2025 yılında yüzde 80’e çıkardık. Bu, sadece bir istatistik değil. Eurocontrol bölgesinin 2025 yılındaki yüzde 69 olan ortalamasının çok üzerinde bir başarı. Hem Ankara hem de Sabiha Gökçen’den haftalık 1.627 frekansa ulaşarak yolcularımızı zamanında hedeflerine ulaştırıyoruz.”
200 uçaklık filo
AJet’in büyüme planının omurgasını yeni nesil uçaklar oluşturuyor. Bolat’ın verdiği takvime göre, filoda hem kapasite artışı hem de verimlilik odaklı bir dönüşüm aynı anda ilerliyor. Hali hazırda 2025 yılı itibarıyla 81 uçakla operasyonlarını sürdürdüklerini belirten Bolat, “2026 yılında filomuzu 107 uçağa çıkaracağız ve bu uçakların yüzde 76’sı fabrika çıkışlı yeni nesil olacak. Uzun vadeli hedefimiz ise 2033 yılında tamamı yeni nesil ve çevreci 200 uçaklık filoya ulaşmak. Bu sayede yakıt verimliliğimizi artırırken, yolcularımıza daha kaliteli bir hizmet sunacağız” dedi.

Emniyeti tescillendi
AJet’in henüz ikinci yılını doldurmadan dünyanın en prestijli denetimlerinden biri olan IOSA denetiminden başarıyla geçerek sertifikasını aldığını duyuran Ahmet Bolat, “Bu belge, emniyet kültürümüzün en üst seviyede olduğunun tescili. Bu başarıyla birlikte IATA üyeliği sürecimizi de resmen başlattık” dedi.
Bodrum üçüncü merkez oluyor
Uçuş ağındaki genişlemeyi turizmi destekleyen bir kaldıraç olarak gördüklerini dile getiren Bolat, “Hali hazırda 34 ülkede 100 noktaya uçuyoruz. 2025’te Cezayir’den Moskova’ya, Madrid’den Kahire’ye kadar 20 yeni dış hat açtık. 2026 yaz sezonunda ise Milas-Bodrum Havalimanı bizim üçüncü ana merkezimiz olacak. Bodrum’dan 14 ülkeye ve toplamda 23 noktaya direkt uçarak turizmi desteklemeye devam edeceğiz” dedi.

Uçakta internet
Teknolojik dönüşüm hakkında da bilgi veren Bolat, şunları söyledi: “Türksat uyduları üzerinden; TCI, Turkish Technic ve Turkish Technology gibi yerli ve milli kuruluşlarımızın iş birliğiyle uçaklarımıza yüksek hızda internet getiriyoruz. Mart 2026 itibarıyla AJet yolcuları uçuş esnasında dünyayla kesintisiz bağ kurabilecek.”
Sende Yorum yap