s

İran şahı istedi Alman ordusu aldı! Dünyaca ünlü aracın arkasındaki Pehlevi detayı

Derleyen: Oğuzcan Atış / Milliyet.com.tr –Mercedes-Benz'in ikonik modellerinden biri olan G-Wagen'indoğuşu 1970’li yıllara dayanıyor. İlk üretildiği günden bugüne zaman zaman ufak tasarım değişiklikleriyle günümüze kadar gelen bu model, bugün sivil ve askeri amaçlarla kullanılmaya devam ediyor. Ünlü markanın lüks sembolüne dönüşen bu modeli üretmeye başlamasına ilişkin detaylar ise oldukça ilginç. İlk kez 1970’li yılların başında ortaya atılan bir fikir sonucunda üretilen modelin fikir babalarından biri de eski İran Şahı Muhammed Rıza Pehlevi.


Alıntı Metni

ARAÇLAR TESLİM EDİLMEDEN DEVRİLDİ

İran Şahı’nın önerisinin ardından toplu sipariş garantisi vermesiyle birlikte marka, isterlere uygun olacak bir araç tasarlamak için harekete geçti. Mercedes ilk olarak, askeri maksatlara hizmet edecek bir araç üretme yeteneği kazanmak için askeri ekipman üretme geçmişine sahip Avusturyalı üreticiSteyr-Daimler-Puchile ortaklık kurdu. Yapılan ortaklığın ardından tasarım çalışmaları başladı ve ilk yapılan prototipler ahşaptan üretildi. Çoğu kişi için bu oldukça mantıklıydı çünkü kil kullanılarak yapılan modellerde tasarımın sahip olduğu keskin hatlar yeteri kadar ortaya çıkmamıştı. G serisi arazi araçları bu noktada iki farklı sınıfa ayrılmıştı. Çoğu noktada ortak özelliklere sahip olan araçlar, askeri ve sivil maksatlı kullanımlar için iki farklı model olacak şekilde geliştirildi. 1979’da ilk satışa çıkan G-Wagenmodel araçlar, üç farklı gövde seçenekle satışa sunulmaya başlandı. İlk atılan modeller, iki kapılıcabrio, iki kapılıstationwagonve dört kapılıstationwagonşeklindeydi. Bununla birlikte kullanıcıların isterlerine göre çeşitli motor seçenekleri de mevcuttu.


1979 yılında satışa sunulmaya başlayan araca ilk toplu siparişi İran Şahı vermişti. Ancak İran ordusu adına verilen bu sipariş hiçbir zaman teslim edilemedi. İran’da 1978 yılında başlayan sokak gösterileri giderek büyüdü ve 1979 yılında İran Şahı Muhammed Rıza Pehlevi’nin ülkeden kaçması ve lideri olduğu rejimin devrilmesiyle sonuçlandı. Pehlevi’nin devrilmesinin ardından İran ve Batı arasındaki ilişkiler çakıldı. Ayetullah Humeyni liderliğinde yapılan yönetim değişikliğinin ardından İran İslam Cumhuriyeti ilan edildi ve İran, ABD başta olmak üzere Batı ülkelerinin ağır yaptırımlarıyla baş başa kaldı. Yaşanan gelişmelerin ardından Mercedes, Pehlevi’nin İran ordusu için verdiği G-Wagensiparişlerini hiçbir zaman teslim edemedi.

Alıntı Metni

ŞAH ALAMADI AMA ÇOK SEVİLDİ

1980’li ve 1990’lı yıllarda G-Wagenmodeli sürekli olarak güncellendi ve her yenilemeden daha da lüks hale geldi. Şirket, bu yıllarda aracı ABD pazarında da satışa sunarak kazancını arttırmayı hedefledi. Daha geniş bir pazar ve büyük bir popülarite artışıyla birlikte, daha lüks hale gelmiş olan sivil versiyonlara olan talep de arttı. 2007 yılında Mercedes, G-Wagen'inyerini alması için yeni bir model olan SUV GL-Class'ıtanıtmış olsa da G-Wagen’eolan talep azalmadı. Bu süre içinde dünyanın çeşitli orduları tarafından askeri amaçlarla kullanılmaya devam edildi. 1970’li yıllarda üretilmesinde İran Şahı'nın da payı olan G-Wagen'lar, günümüzde üretilmeye devam ediyor ve Mercedes, artık aracın elektrikli versiyonlarını da müşterilere seçenek olarak sunuyor.


Alman ordusu tarafından kullanılan Wolf-1 ve Wolf-2 tipi arazi araçları

Alıntı Metni

Haber Yorumları

Henüz Yorum Yapılmamış.

Sende Yorum yap

Son dakika haberler

En güncel ve en doğru, tarafsız haberin merkezi.